Premieră în România, realizată de FRASINUL și MOL Ungaria: Turnarea unui strat de bitum, obținut din reciclarea cauciucurilor uzate
Evenimentul a avut loc în această dimineață, la un obiectiv de investiții care vizează modernizarea DJ 172, pe tronsonul DN 17 – Cociu – Mocod – Zagra (24 km), investiție realizată cu bani europeni prin Programul Operațional Regional. Valoarea investiției (proiectare + execuție) este de 14,9 milioane euro, iar constructori sunt firmele Frasinul și Hydrostroy […]
Evenimentul a avut loc în această dimineață, la un obiectiv de investiții care vizează modernizarea DJ 172, pe tronsonul DN 17 – Cociu – Mocod – Zagra (24 km), investiție realizată cu bani europeni prin Programul Operațional Regional. Valoarea investiției (proiectare + execuție) este de 14,9 milioane euro, iar constructori sunt firmele Frasinul și Hydrostroy (Varna – Bulgaria).
În acest context, specialiștii grupului de firme Frasinul, alături de cei ai MOL Ungaria au turnat astăzi, demonstrative, 1,8 km de strat de uzură în care au folosit noua mixtură asfaltică compusă dintr-un bitum special bitum special obținut din reciclarea cauciucurilor uzate. Noua mixtură, este mai rezistentă la traficul greu, întreținerea costă mai puțin, distanța de frânare este mai mică, iar durata de viață cu 50% mai mare. Costurile au fost suportate de compania Frasinul și de MOL Ungaria, firma care a patentat bitumul special.
L-am întrebat pe managerul grupului de firme Frasinul, Traian Larionesi ce reprezintă din punct de vedere tehnic această nouă mixtură. ”Un pas mare înainte pentru toți cei care construiesc drumuri, cât mai ales pentru beneficiari, asta pentru că vorbim despre o mixture asfaltică special, extrem de rezistentă la traficul greu, mai ușor de întreținut decât tot ceea ce am avut până la această oră. A trebuit să căutăm acest fel de soluție fiindcă beneficiarii cer garanții mari la drumuri, așa că, în cadrul grupului am căutat altceva, o altfel de soluție tehnică. Am trimis adrese companiilor producătoare de bitum, OMV, MOL, iar cei de la MOL ne-au invitat la Budapesta la o discuție, ne-au explicat datele tehnice și ne-au arătat drumuri asfaltate cu acest bitum, le-am văzut eu cu ochii mei. Mi-a plăcut cum arătau drumurile după 6 ani și am luat hotărârea ca împreună cu ei să facă un tronson inovativ. Avantajele sunt durata de viață mai mare cu 50% față de drumurile asfaltate cu bitumul standard, costuri la întreținere mai mici, distanța de frânare mai mică cu 5-10%, zgomotul de rulare mai mic”, a răspuns Larionesi.
CELE MAI CITITE ȘTIRI
COD GALBEN de vreme rea în Bistriţa-Năsăud
07.05.2024
ULTIMELE COMENTARII
Paul
10.05.2024Astazi a început campania electorală pentru alegerile locale şi europarlamentare din data de 9 iunie- 2024, dar uităm de tripla semnificatie a zilei de 10 MAI- Ziua Regalităţii și a Independenţei României. Astfel, în 1866, domnitorul Carol I era încoronat ca prim rege...
la articolul A început campania electorală! Recomandările BEC pentru candidaţi
Meloman de Pietonal
08.05.2024Domnule Țî, dumneata ești mult prea erudit pentru un oraș mic și cosmopolit. Noroc că prietenul de la altă publicație Țî-i-a arătat mesajul cu amenajarea foaierurilor pentru mici, grătare și beroase și ai dat dovadă de înțelepciune mutând manifestarea artistic...
la articolul Spectacol de gală în Biserica Evanghelică din Bistriţa
Jon
08.05.2024Va iau hotelurile in pula.
la articolul Bistrițenii pot susține cu votul lor ROSER HOUSE din Colibița, pentru premiile competiției TopHotel Conference 2024
Liviu
07.05.2024Motto: „Stăpâniţi, românilor, de acelaşi dor Să fim iarăşi doar o turmă şi-un Păstor. Doamne Sfinte şi-ndurate, dă-ne iarăşi unitate, cum a fost De când ne-am născut creştini după Hristos!” (Priceasna – Dă-ne, Doamne, unitate) Sciziunea crestinis...
COMENTARII