Performanță! Bistrițenii au terminat Raliul Dakar! Sunt primele echipaje din România care reușesc așa ceva

Mihai Ban, Iacob Buhai și copiloții lor Cătălin Ștefan Ion, respectiv Tudor Turdean au încheiat astăzi Raliul Dakar, cel mai important concurs de Rally Raid din lume și cea mai tare competiție mondială de la începutul fiecărui an.

Mihai Ban și Ștefan Ion au terminat pe locul 54 la general și Buhai cu Turdean au fost pe 58 din 72 de echipaje auto, câte au trecut linia de sosire, după ce la start au fost 89.

Ei sunt primii români care au participat vreodată și, iată, care au și reușit să termine această întrecere.

Visul năsăudeanului Mihai Ban, cel care i-a atras pe toți ceilalți în mirajul Dakar-ului, s-a împlinit.

Raliul a fost câștigat de quatarezul Nasser Al- Attiah de la Toyota Gazoo racing, urmat de francezul Sebastian Loeb de la Bahrain Raid

Extreme și sauditul Yazeed Al Radji de la Overdrive Toyota.

Cu peste 400 de vehicule înscrise și 8.375 km de parcurs, cu cei mai importanți piloți din lume la start și cu 6 șase concurenți români (Patru, ai noștri, debutanți la categoria auto, unul este deja în categoria legendelor la moto, iar unul este copilot pe un camion de asistență rapidă), raliul din acest an a continuat legenda fascinantă a Dakar-ului.

 

Raliul Dakar  este o competiție automobilistică și de motociclism off-road de tip rally raid organizată de Amaury Sport Organization (ASO). Majoritatea curselor începând cu ediția de debut s-au desfășurat pe traseul Paris – Franța, Dakar – Senegal dar din cauza amenințărilor teroriste din Mauritania din 2008,  raliul s-a mutat în  începând cu ediția din 2009, iar începând cu ediția din 2020 s-a mutat în Arabia Saudită.

În 2009, România urma sa fie reprezentată la Raliul Dakar de un echipaj la clasa auto, Team Dakar Romania, format din Gabriel Nicolae si Liviu Stan, si de patru piloti la clasa moto, Emanuel Gyenes, Marcel Butuza, Romeo Duicu si Alexandru Garbacea. Dar ediția din acel an a fost anulată din cauza atentatelor teroriste și s-a disputant doar un concurs European de consolare, care a trecut și prin România.

În 1982, ARO a participat la raliuri prin intermediul firmei ARO France condusă de pilotul de curse Sarazel. Acesta a modificat total un 242 galben, pe care a montat un motor V8 „Baracuda Kozvorthw”, motor care echipa în general bolizii de Formula 1, cutie de viteze automată şi punţi de Land Rover.

Citește materialul complet pe Sportul Bistrițean.


Comentarii

Fii primul care comentează!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *